Mamma, pappa och jag

Mamma, pappa och jag
Bosse Löthén & Erica Jacobson

Jag brukar inte recencera de böcker jag läser för lilla A. Det här är ett undantag, och ett speciellt sådant. Lilla A har börjat fundera på, och ställt frågan mer än en gång: men mamma, hur kom jag in i din mage då?
 
Nog hade jag tänkt att man förr eller senare skulle få svara på det, men det här var ett par år innan jag trodde frågan skulle komma upp. Den enkla varianten vore en förklaring a la Bamse ("en kväll kramades Bamse och Brummelisa extra länge"). Den här boken blev alternativet.

Sällan stöter jag på en bokhandel med bra utbud på barnböcker. I fjärde bokhandeln stötte jag på den här boken och tyckte det var väldigt bra. Den lade fokus på att mammor och pappor tycker om varandra och framförallt, med hjälp av ett bra tilltal, relaterar den till barnet. Det är en bra, pedagogisk bok som passar småbarn. Önskar bara att den vore lättillgängligare.   

Kommentarer
Postat av: Bosse Löthén

Tack tror jag om du inte menar att det är jag som gjort boken svårtillgänglig.
/Bosse

Postat av: Johanna/ bokidioten

jag blir smickrad av att få en kommentar från författaren - speciellt till en bok jag läst så ofta och haft så mycket glädje av! Jag har rekommenderat många att köpa boken.

När jag skriver att den är svåråtkomlig menar jag inte litterärt utan helt enkelt att den är svår att hitta. Och det kan ju knappast vara ditt fel utan i så fall möjligtvis förlaget!

2008-03-24 @ 21:18:22
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback