Kitty Drews lista

Anna på Kitty Drew har kommit med ett alternativ till expressen-listan. Jag kunde inte låta bli att haka på. Som tidigare, överstrukna har jag läst.



1. Valfri Kitty-bok av de tidigare. Carolyn Keene. (jag har säkert läst ett tiotal. Men jag vet inte om preskriptionstiden har gått ut på min läsning av dem?)
2. Stolthet och Fördom av Jane Austen.
3. Kvinnorna och världshistorien av Rosalind Miles.
4. Lotta av Merri Vik. Min klara favorit som tweenie och tonåring. Äntligen någon jag kände jag kunde identifiera mig med! Har läst massor!
5. Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
6. På det fjärde ska det ske av Kajsa Ingemarsson. Nej, men jag har läst små citroner gula, räknas det?
7. Den verklige brottslingen av Elisabeth George, Jupp. Jag har samtliga i bokhyllan. Några på svenska, någon på danska men de flesta på engelska. De första är klart bäst!
8. En deckare av Ulla Trenter.
9. Den gäckande Mrs. Pollifax av Dorothy Gilman.
10. Kalabalik bland Guavaträden av Kiran Desai.


Jag har läst hälften i alla fall av böckerna i Annas kanon. :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, ja det kanske duger med Små citroner gula. :) Du skulle nog förmodligen tycka att språket var likadant. O nog var det lite knasig handling. Men det var spännande med alla samtal i jakt på kändisar. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback