The fantasies of Robert A Heinlein

The fantasies of Robert A Heinlein 
Robert A Heinlein

jag har definitivt gett upp!

Jag har läst en del Heinlein i år (
Job, stranger in a strange land) och läst mycket mer av honom son tonåring. Så när jag gjorde senaste megabeställningen av böcker stoppade jag ner en Heinlein i den virituella kundvagnen. Jag hade inte så mycket fantasi att jag insåg av bokens titel att det här var en samling av RHs fantasy-noveller, inte hans SF-noveller.

Jag tycker de här novellerna är dåliga. Med undantag av en novell. Jag har läst igenom hälften av novellerna innan jag kom ihåg att jag inte behöver läsa ut en bok. Jag tycker inte att novellerna har någon poäng, de slutar bara med ett stort jaså.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag har inte läst Heinleins fantasy i någon nämnvärd utsträckning. Är den definitivt sämre än hans sf?



//JJ

Postat av: Johanna/bokidioten

Ja, jag tycker det. Jag gillar Heinleins SF, tycker den är tankeväckande, intressant, bra uppbyggd. Kanske är det jag som är dålig på genren fantasy, men det här kändes inte som intressant läsning

2008-12-16 @ 14:46:50
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback