halvårsrapport

I början av året satte jag upp en målsättning för mig själv. Jag hoppades att i år

"

  1. Gå igenom bokhyllan och släng tio böcker jag inte kommer ihåg att jag läst och fundera på varför jag köpte dem egentligen
  2. Gå igenom bokhyllan och läs igenom en bok som betytt mycket för mig
  3. Läs en bok tre gånger
  4. Hitta en författare jag inte läst förut som jag tycker om
  5. Skriv om om mina läsupplevelser
  6. Fundera på om jag verkligen vill  ä g a  alla böcker jag ser  "

Jag har gått igenom och slängt ett stort antal böcker (se här!) Jag har läst om en bok som betytt mycket för mig. Jag har bestämt vilken bok jag vill läsa tre gånger och läst den en gång hittils. Jag har hittat en ny författare jag tycker om och bloggen är väl ett fint bevis på att jag har börjat skriva om mina läsupplevelser. Jag tycker att bloggen har fördjupat mitt läsande. Det är väl femte punkten jag inte lyckats så bra med då... för bokhyllorna har blivit fullare sen jag flyttat.

Jag har läst 54 böcker hittils i år.
Sex av böckerna har jag läst på engelska, resten på svenska.
Tjugo av böckerna är skrivna av kvinnliga författare.
Trettiofyra av dem har varit romaner. Resten har varit novellsamlingar (2), självhjälpslitteratur (konsten att vara snäll, chefen hos psykoterapeuten, i tid och otid , bulta mitt hjärta- 4), bagateller (nico-text och liknande 8). 
Jag har läst inte mindre än nio ungdomsböcker! De flesta av dem höll för en omläsning.
de ätta bästa böckerna har jag listat i ett tidigare inlägg.


Kommentarer
Postat av: AnnCharlott

Det där med att rensa i bokhyllan skulle jag verkligen både behöva och vilja göra. Måste bara få min hamster till sambo att gå med på det...

Postat av: Erlingkaisa

Great site!!!

2009-03-10 @ 09:57:05
URL: http://erlingkaisa.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback