bokfemman: sämsta böckerna

Det här var faktiskt en rolig bokfemma. Just för att jag insåg att jag inte läst (klart) så mycket dåligt i år!  Det är klart, ett och annat bottennapp finns med bland årets färdiglästa böcker.

Marie Ljungstedt - den innersta kretsen. Så förutsägbar och tråkig att jag är botad från svenska dussindeckare för ett tag.

Stenbockens vändkrets - Henry Miller. Maken till egocentrerad gubbstrutt! Och dessutom i en översättning som kändes föråldrad, minst sagt. Nej, jag vet att det är en stor bok och en stor författare men mer än femtio sidor var han inte värd. Jag har inte en känsla av att jag missade något.

Shikasta - Doris Lessing. Nej, det här var ingen rolig SF. Tråkig och seg. Jag ville verkligen men det här var ingen bok för mig. Tur att jag bara lånat den.

Life before man - Margaret Atwood.  Tung, trög och deprimerande. Trots en bra början gav jag upp. Det finns bättre böcker att ägna sin tid åt. 

försvinnarna - Jesper Virdberg.   Jag läste ut den men ångrade den tid jag lagt på den. Usch!

Kommentarer
Postat av: Mediabrus

Finns den del bottennapp ja så är det - men jag har överlag haft ett bra bokår även om det gick lätt att fylla den här listan :)

Postat av: Edvardstella

Nice site, cool background. toni.

2010-02-11 @ 14:27:49
URL: http://edvardstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback