Kvartalsrapport

Ny månad och till och med nytt kvartal... Jag gör som Theresan och gör en kvartalsrapport. (Min halvårsrapport finns här.) Det har inte blivit så mycket läst (en hel del halvlästa böcker ligger i och för sig på nattygsbordet i olika stadier av övergivenhet) men nu är det väl inte egentligen mängden böcker som är viktiga. Utan vad man fått med sig.

Min främsta läsupplevelse har utan tvekan varit Breakfast at Tiffany´s. Ingen av böckerna sin jag läst har varit riktiga bottennapp. Största besvikelsen av de böcker jag faktiskt läst ut är Jenny Diskis den motvilliga resenären. Och det beror väl främst på att jag hade förväntningar på den.

75. Vilken tur, Lotta! - Merri Vik

74. Cliffnotes on Bradbury´s Fahrenheit 451

73. Fahrenheit 451 - Ray Bradbury

72. Phonephucker - Tanja Suhinina

71. Den motvillige resenären - Jenny Diski

70. Amberville - Tim Davys

69. Herakles - Theodor Kalifatides

68. Lotta går till sjöss - Merri Vik

67. Heja Lotta - Merri Vik

66. Stranger on a train - Jenny Diski

65. Det är Lotta, förstås! - Merri Vik

64. Breakfast at Tiffany´s - Truman Capote

63. Harry Potter and the Deathly Hallows - JK Rowlings

62. Blue Shoes And Happiness - Alexander Mccall Smith 

61. Pappersväggar  - John Ajvide Lindqvist

60. Så börjar boken - litterär kalender - 366 begynnelser ur vitt skilda böcker

59. Hades käftar - Steven Saylor

58. En nannys dagbok - Emma McLaughlin & Nicola Kraus

57. Skriet från vildmarken - Jack London

56. Demonen - Ruth Rendall

55. Katten som inte dog - Inger Frimansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback