lästa böcker första halvåret 2007

Nu har snart halva året gått! Hittills i år har jag läst 54 böcker.

1.
Nightmares and dreamscapes - Stephen King
2. Nära dig - Nicci French       
 3. Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
4. Kiffe kiffe imorgon - Faïza Guène       
5. Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig - Bodil Malmsten
6. Osynlig närvaro - Hans-Eric Hellberg
7. Catch me when I fall - Nicci French
8. Tedags för dystra själar - Douglas Adams
9. Hjärtan i Atlantis - Stephen King
10. Morden i Oxford - Guillermo Matinez

11. Konsten att vara snäll - Stefan Einhorn  
12. Dansa på min grav - Aidan Chambers
13. Ett öga rött - Jonas Hassen Kemiri
14. En kort berättelse om traktorer på ukrainska - Marina Lewycka
15. Försvinnarna - Jerker Virdberg
16. Modern hushållspraktika - Solveig Norberg
17. Ursäkta! Dråpliga ursäkter från verkliga livet - Mats Holm
18. Chefen hos psykoterapeuten - Lena Nevander Friström
19. Sömnlös - Stephen King
20. Natt till den fjärde november - Karin Fossum

21. Sucka mitt hjärta men brist dock ej - Mark Levengood
22. Montecore - en unik tiger - Jonas Hassen Khemiri        
23. Östergötland sett från himlen - Nils-Åke Siversson & Sture Bjelkåker
24. Tänkt och sagt av George W Bush - Leif Eriksson och Kristoffer Lind        
25. Tärningsspelaren - Luke Rhinehart (pseudonym  för George Cockcroft)
26. Kalle och chokladfabriken - Roald Dahl
27. Parfymen- en mördares historia - Patrick Süskind
28. Tvångströjan - Aino Trosell
29. 700 dagar i Rosenbad - Thomas Bodström
30. Tankar om att vara mamma - Kattrin Davida

31. Jag kanske är utvecklingsstörd men kalla mig inte för MONGO - Fredrik Colting mfl
32. A nest of nightmares - Lisa Tuttle
33. Mamma, pappa och jag - Bosse Löthén & Erica Jacobson
34. Brev till samhället - Eric Ericson (pseudonym för Christer Alm)
35. Dårskaper i Brooklyn -  Paul Auster
36. Bitterfittan - Maria Sveland
37. Anybody out there - Marian Keyes
38. Priset på vatten i Finistère - Bodil Malmsten
39. Skuld - Karin Alvtegen
40. Allt om trädgård - Marie & Björn Hansson mfl

41. The gunslinger - Stephen King
42. Orakelnatten - Paul Auster
43. Den röda anteckningsboken - Paul Auster
44. Doktor Glas - Hjalmar Söderberg
45. Konspirationsfabriken - Sara Ersson och Åsa Lovén
46. I tid och otid - Bodil Jönsson
47. Kitty och det gåtfulla ansiktet - Carolyn Keene
48. Bikt
49. Enheten - Ninni Homqvist
50. the kite runner - Khaled Hosseini

51. Never let me go - Kazuo Ishiguro
52. Freakonomics - Stephen Levitt & Stephen Dubner
53. Romarblod - Steven Saylor
54. extremt högt och otroligt nära - Jonathan Safran Foer 

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, vilken lista! Själv är jag uppe i 47.

Postat av: Hans Persson

Jag har läst dessa:
1. Nightmares and dreamscapes - Stephen King
3. Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
8. Tedags för dystra själar - Douglas Adams
9. Hjärtan i Atlantis - Stephen King
20. Natt till den fjärde november - Karin Fossum
26. Kalle och chokladfabriken - Roald Dahl
39. Skuld - Karin Alvtegen
41. The gunslinger - Stephen King
51. Never let me go - Kazuo Ishiguro
52. Freakonomics - Stephen Levitt & Stephen Dubner
Den enda som jag inte minns som helhjärtat rekommendabel är Tedags för dysta själar som jag har för mig var lite rörig (men det var länge sedan jag läste den).

2007-06-27 @ 21:42:06
URL: http://pinkunicornblog.blogspot.com/
Postat av: Johanna/bokidioten

Maria: 47 är ju jättenmånga! Får man fråga vilka?
Hans: jag delar ditt omdöme (också vad gäller tedags). Men the gunslinger blev jag aldrig fäst vid. Trots att så många tycker om den. Testa och läs enhet! Jag tror att du skulle gilla den.

2007-06-28 @ 09:56:11
URL: http://bokidioten.blogg.se
Postat av: Hieronymus

Schysst lista. Hmm, har inte räknat mina egna, men jag har knappast en så diger lista som du har. Kanske är uppe i 25-30. Nästan pinsamt... :)

2007-06-28 @ 10:25:54
URL: http://dodzon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback